Δευτέρα, 8 Οκτωβρίου 2012

Όχι στη συμπλήρωση των ερωτηματολογίων για την αξιολόγηση


ΑΓΡΙΝΙΟ 4-10-2012

 
 
Την ώρα που η κυβέρνηση υλοποιεί τα σχέδια της Ε.Ε. και του ΔΝΤ για την αξιολόγηση – χειραγώγηση που κατηγοριοποιεί και τιμωρεί εκπαιδευτικούς (μέχρι και με απόλυση), μαθητές και σχολεία επιχειρείται η εξαπάτηση των εκπαιδευτικών με τη συμπλήρωση ερωτηματολογίων για να νομιμοποιηθούν οι κυβερνητικές μεθοδεύσεις και πολιτικές.

Ο Υπουργός Παιδείας καλεί τους εκπαιδευτικούς να συμπληρώσουν τα ερωτηματολόγια της απάτης και της υποταγής μέσα σε μια εβδομάδα, αφού προτάσσει ως «τελικό σκοπό τη βελτίωση και την ποιοτική αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης».  Για άλλη μια φορά αυτοί που εκτελούν το συμβόλαιο θανάτου της δημόσιας και δωρεάν εκπαίδευσης επικαλούνται την ποιότητα.

Με την πολιτική τους και τα μνημόνιά τους έχουν στραγγαλίσει οικονομικά την εκπαίδευση και τα σχολεία αφού δε διαθέτουν οικονομικούς πόρους για τις πιο βασικές ανάγκες. Κλείνουν σχολεία, δεν διορίζουν ούτε αυτούς που έχουν κατοχυρώσει δικαίωμα διορισμού αφήνοντας τα σχολεία χωρίς εκπαιδευτικούς, αυξάνουν τον αριθμό των μαθητών ανά τμήμα, δυσκολεύουν την πρόσβαση των μαθητών από τις φτωχότερες τάξεις και τις πιο απομακρυσμένες περιοχές (κατάργηση δωρεάν μεταφοράς και υποστηρικτικών δομών), πετσοκόβουν μισθούς και δικαιώματα των εκπαιδευτικών και τολμάνε να μιλάνε για «ποιότητα».

Το γάντι που πετάει η κυβέρνηση και το υπουργείο με την έναρξη της αξιολόγησης κάτω από αυτές τις συνθήκες και με αυτόν τον υπόγειο τρόπο το εκπαιδευτικό κίνημα πρέπει να το σηκώσει.

Πρώτη απάντηση δεν μπορεί παρά να είναι η καθολική άρνηση των εκπαιδευτικών στη συμπλήρωση των ερωτηματολογίων του Υπουργείου και στη λήψη κλειδαρίθμων και όλων των σχετικών που περιγράφει η εγκύκλιος.

Η απάντηση μας πρέπει να είναι μαζική, ενωτική, κοντά στην ΕΛΜΕ και με όλες τις συλλογικές και δημοκρατικές διαδικασίες που ο κλάδος γνωρίζει.

·        Να βάλουμε φρένο στις μεθοδεύσεις του Υπουργείου, που μας οδηγούν σε απολύσεις, ανεργία και εξευτελισμό.

·        Δεν υπάρχει δίλημμα: θα εγερθούμε. Με ψηλά το κεφάλι, θα παλέψουμε με αξιοπρέπεια για μας και τα παιδιά μας.

Καλούμε επίσης τους διευθυντές των σχολείων να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων και να επιδείξουν αγωνιστική στάση και συναδελφικό, δημοκρατικό ήθος. Δεν έχουν καμιά υποχρέωση να πιέσουν ή να επιβάλλουν σε κανένα συνάδελφο να πάρει κλειδάριθμο για να συμπληρώσει το ερωτηματολόγιο.

Η αξιολόγηση που μας ετοιμάζουν:

ü  Δεν είναι μια «ουδέτερη» και «αντικειμενική» διαδικασία, αλλά μια διαδικασία αυταρχική, μοχλός ανατροπής των εργασιακών σχέσεων και δικαιωμάτων, άρσης της μονιμότητας και απολύσεων, με τη ... βούλα της δήθεν αξιοκρατίας.

ü  Επιδιώκει να χειραγωγήσει ιδεολογικά τους εκπαιδευτικούς, να τους καθυποτάξει διοικητικά, να επιβάλει τη συμμόρφωση και την πειθάρχηση.

ü  Αποτελεί σημαντικό μοχλό της αντιδραστικής αναδιάρθρωσης του σχολείου και της οικοδόμησης του σχολείου της αγοράς.

ü  Κατηγοριοποιεί τα σχολεία σε «πετυχημένα» και «αποτυχημένα» με αγοραία κριτήρια.

ü  Επιδιώκει την ταξική κατηγοριοποίηση των μαθητών και των σχολείων, τιμωρώντας τα σχολεία και τους εκπαιδευτικούς με βάση τις επιδόσεις των μαθητών.

ü  Η ζωντανή εκπαιδευτική πράξη, από σύνθετη λειτουργία, μετατρέπεται σε άθροισμα μετρήσιμων πράξεων, συμπεριφορών και σχέσεων, οι ανθρώπινες διανοητικές λειτουργίες και ικανότητες «μετρώνται» με βάση τα πρότυπα της βιομηχανίας και του εμπορίου. Κάποιοι ξεχνούν σκοπίμως ότι είναι πολύ δύσκολο «να μετρηθεί» η εκπαιδευτική διαδικασία καθώς επηρεάζεται από πολυάριθμους κοινωνικούς, οικονομικούς και πολιτισμικούς παράγοντες.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου